Vraag en antwoord

Vraag en antwoord

Dagelijks worden wij geconfronteerd met meer informatie en maatregelen rondom het coronavirus in Nederland en daarbuiten. Wij kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over de invloed hiervan op uw reis. Wij volgen hierbij de richtlijnen van het ministerie van Buitenlandse Zaken, het RIVM en de ANVR, onze brancheorganisatie. Daarnaast staan wij in nauw contact met onze lokale partners en leveranciers. Uiteraard staat uw welzijn bij ons voorop en volgen wij de situatie op de voet. 

  • U heeft een Silverjet-vakantie geboekt met een vertrekdatum tot en met 30 juni 2020. Gaat deze door?

    Uw vakantie gaat helaas niet door. Dit besluit is enerzijds het gevolg van de maatregelen die onze overheid 23 maart jl. heeft aangescherpt en gecommuniceerd, waarbij niet-noodzakelijke reizen naar het buitenland voorlopig worden afgeraden. Anderzijds zijn ook op vrijwel alle vakantiebestemmingen op dit moment verregaande maatregelen genomen om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. Hierdoor zijn vrijwel alle hotels en restaurants nog gesloten. Indien van toepassing hoeft u de restantbetaling voor uw vakantie met een vertrekdatum tot en met 30 juni 2020 nu niet meer te voldoen.

  • Wat betekent het financieel voor u wanneer uw vakantie niet doorgaat?

    Wij annuleren uw vakantie, maar u bent uw geld niet kwijt. U houdt het bedrag dat u reeds aan ons betaald heeft als tegoed middels een zgn. Corona voucher voor een volgende vakantie. De voucher is gedurende 12 maanden (na uitgifte) volledig gedekt door de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden).

    Wij helpen u graag met de omboeking van uw vakantie naar een latere datum; u kunt hier rustig over nadenken.
    U kunt in principe kiezen uit ons gehele aanbod, tenzij de betreffende luchtvaartmaatschappij (waar u mee geboekt had) restricties aanbrengt (zie www.silverjet.nl/restrictiesairlines).
    Wanneer de kosten voor uw nieuwe vakantie hoger zijn, dan brengen wij u deze meerkosten in rekening. Wanneer uw nieuwe vakantie goedkoper uitvalt, ontvangt u voor het restbedrag een nieuwe voucher.
    U kunt vanaf dit moment al een nieuwe vakantie bij Silverjet Vakanties boeken met een vertrek later dit jaar en deze vakantie (deels) betalen met uw Corona-voucher. Wij realiseren ons terdege dat wij (onder de normale omstandigheden) bij een door Silverjet Vakanties geannuleerde vakantie verplicht zijn de gehele (reeds betaalde) reissom terug te betalen.
    De huidige uitzonderlijke situatie dwingt ons om hiervan af te wijken. De ANVR is (als reisbranche organisatie) het, na overleg met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat en met de Autoriteit Consument en Markt, eens over deze wijze van garantie.

  • Tot wanneer is uw tegoed van de geannuleerde reis van Silverjet Vakanties via de Corona-voucher geldig en welke voorwaarden zijn er aan verbonden?

    Met het tegoed van uw geannuleerde reis kunt u tot uiterlijk 12 maanden na uitgifte van uw voucher een nieuwe boeking maken. De vertrekdatum van uw nieuwe vakantie kan ook na deze 12 maanden zijn (zie ook www.silverjet.nl/restrictiesairlines). Alle verdere voorwaarden voor de voucher kunt u lezen via www.silverjet.nl/coronavoucher.

  • Wanneer u meerdere vakanties heeft geboekt bij Silverjet Vakanties; kunt u het tegoed van uw voucher gebruiken op een betaling van een volgende vakantie?

    Ja, dit is uiteraard toegestaan. Zie ook de uitleg: regeling voorwaarden Corona Voucher (www.silverjet.nl/coronavoucher).

  • Uw vertrekdatum is 1 juli 2020 of later?

    Tot op heden gaan wij er vanuit dat uw reis door zal gaan. Echter is dit afhankelijk van de maatregelen die op dat moment gelden in Nederland, maar ook op uw vakantiebestemming. Uiterlijk drie weken van te voren nemen wij contact met u op.

  • Wilt u uw reis omboeken?

    Indien u de wens heeft uw geboekte vakantie op voorhand al te wijzigen naar een datum later in dit jaar of in 2021, dan is dit al mogelijk. Onze Luxury Travel Consultants kijken heel graag samen met u naar de mogelijkheden.

  • Zijn alle hotels al geopend?

    Op dit moment zien wij dat langzaamaan hotels hun deuren weer openen. Het kan alleen zijn dat nog niet alle faciliteiten van een hotel geopend zijn of dat er bepaalde maatregelen zijn getroffen die invloed kunnen hebben op uw vakantiebeleving. Neem voor meer informatie contact op met onze Luxury Travel Consultants. Wij helpen u graag!

  • Heeft u andere vragen?

    Voor vragen en/of opmerkingen over het Corona-voucher kunt u uitsluitend contact opnemen per mail met onze afdeling Administratie administratie@silverjet.nl. Voor nieuwe boekingen/omboekingen door middel van uw Corona-voucher kunt u (per direct) contact opnemen met onze afdeling Verkoop verkoop@silverjet.nl (ook wanneer u de voucher nog niet hebt ontvangen, deze wordt binnen 2 weken per mail toegestuurd) of tijdens kantooruren via telefoonnummer 055-3575500).


Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 29-05-2020 - 09:15 uur