Vraag en antwoord

Vraag en antwoord

Dagelijks worden wij geconfronteerd met meer informatie en maatregelen rondom het coronavirus in Nederland en daarbuiten. Wij kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over de invloed hiervan op uw reis. Wij volgen hierbij de richtlijnen van het ministerie van Buitenlandse Zaken, het RIVM en de ANVR, onze brancheorganisatie. Daarnaast staan wij in nauw contact met onze lokale partners en leveranciers. Uiteraard staat uw welzijn bij ons voorop en volgen wij de situatie op de voet. 

  • Naar welke landen kan ik deze zomer op vakantie?

    Ondanks het feit dat verschillende landen de grenzen weer openen en langzaamaan ook diverse hotels weer hun deuren open is het nog niet mogelijk om naar alle landen binnen de EU te reizen. Voor het actuele reisadvies per land verwijzen wij u graag naar de website van het RIVM:
    - Portugal
    - Spanje
    - Italië
    - Griekenland
    - Cyprus
    Let op! Sinds 1 september kunt u zonder PCR-test afreizen naar Griekenland. Vanaf 8 september is het advies voor de Griekse Eilanden aangepast naar code oranje. Helaas is het momenteel ook niet mogelijk om naar Spanje te reizen. Voor reizen buiten de EU geldt dat dit alleen kan naar Curaçao. Klik hier om het advies van de ABC-Eilanden te bekijken.
    Voor de overige bestemmingen moeten wij het advies van de overheid afwachten.

  • Zijn alle hotels al geopend?

    We zien dat veel hotels inmiddels hun deuren weer geopend hebben. Desondanks kan het voorkomen dat een hotel nog gesloten is, ondanks de beschikbaarheid op onze website. Mocht u boeken en dit laatste is het geval, dan nemen wij per omgaande contact met u op. Ook kan het zijn dat niet alle faciliteiten van een hotel geopend zijn en dat er verschillende maatregelen gelden die invloed hebben uw vakantiebeleving. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze Luxury Travel Consultants. Zij helpen u graag met het maken van de juiste veilige keuze.

  • Uw heeft een Silverjet-vakantie geboekt voor september of oktober naar een verre bestemming. Gaat deze door?

    Tot op heden gaan wij er vanuit dat uw reis door zal gaan. Echter is dit afhankelijk van de maatregelen die op dat moment gelden in Nederland, maar ook op uw vakantiebestemming. In sommige gevallen kan het zijn dat niet alle faciliteiten van een hotel geopend zijn en dat er verschillende maatregelen gelden. Uiterlijk drie weken van te voren nemen wij contact met u op.

  • Stel er komt een tweede golf en u moet onverwachts uw vakantie onderbreken. Is er dan hulp?

    Ondanks het feit dat het ministerie heeft aangegeven dat er geen repatriëring zal plaats vinden bij een eventuele golf, neemt Silverjet Vakanties deze verplichting op zich en zal deze repatriëring ook op kosten van Silverjet Vakanties plaatsvinden.

  • U wilt uw reis omboeken?

    Indien u de wens heeft uw geboekte vakantie op voorhand al te wijzigen naar een datum later in dit jaar of in 2021, dan is dit mogelijk. Onze Luxury Travel Consultants kijken graag samen met u naar de mogelijkheden.

  • Wat betekent het financieel voor u wanneer uw vakantie niet doorgaat?

    Wij annuleren uw vakantie, maar u bent uw geld niet kwijt. U houdt het bedrag dat u reeds aan ons betaald heeft als tegoed middels een zgn. Corona voucher voor een volgende vakantie. De voucher is gedurende 12 maanden (na uitgifte) volledig gedekt door de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). De datum van de nieuw te boeken reis hoeft niet binnen deze 12 maanden te liggen.

    Wij helpen u graag met de omboeking van uw vakantie naar een latere datum; u kunt hier rustig over nadenken.
    U kunt in principe kiezen uit ons gehele aanbod, tenzij de betreffende luchtvaartmaatschappij (waar u mee geboekt had) restricties aanbrengt (zie www.silverjet.nl/restrictiesairlines).
    Wanneer de kosten voor uw nieuwe vakantie hoger zijn, dan brengen wij u deze meerkosten in rekening. Wanneer uw nieuwe vakantie goedkoper uitvalt, ontvangt u voor het restbedrag een nieuwe voucher.
    U kunt vanaf dit moment al een nieuwe vakantie bij Silverjet Vakanties boeken met een vertrek later dit jaar en deze vakantie (deels) betalen met uw Corona-voucher. Wij realiseren ons terdege dat wij (onder de normale omstandigheden) bij een door Silverjet Vakanties geannuleerde vakantie verplicht zijn de gehele (reeds betaalde) reissom terug te betalen.
    De huidige uitzonderlijke situatie dwingt ons om hiervan af te wijken. De ANVR is (als reisbranche organisatie) het, na overleg met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat en met de Autoriteit Consument en Markt, eens over deze wijze van garantie.

  • Tot wanneer is uw tegoed van de geannuleerde reis van Silverjet Vakanties via de Corona-voucher geldig en welke voorwaarden zijn er aan verbonden?

    Met het tegoed van uw geannuleerde reis kunt u tot uiterlijk 12 maanden na uitgifte van uw voucher een nieuwe boeking maken. De vertrekdatum van uw nieuwe vakantie kan ook na deze 12 maanden zijn (zie ook www.silverjet.nl/restrictiesairlines). Alle verdere voorwaarden voor de voucher kunt u lezen via www.silverjet.nl/coronavoucher.

  • Wanneer u meerdere vakanties heeft geboekt bij Silverjet Vakanties; kunt u het tegoed van uw voucher gebruiken op een betaling van een volgende vakantie?

    Ja, dit is uiteraard toegestaan. Zie ook de uitleg: regeling voorwaarden Corona Voucher (www.silverjet.nl/coronavoucher).

  • U heeft een voucher van een airline, kunt u deze ook inwisselen bij Silverjet Vakanties?

    Ja, u kunt deze voucher bij ons verzilveren. Wij boeken dan een pakketreis voor u. Niet alleen kunt u uw voucher inleveren, maar u bent tegelijkertijd verzekerd van de voordelen van het boeken van een compleet verzorgde pakketreis, waaronder ook in voorkomend geval repatriëring valt.

  • Is het veilig om te vliegen?

    Deze vraag ontvangen wij regelmatig en de huidige situatie zorgt voor aangepaste maatregelen tijdens een vlucht zodat iedereen veilig kan vliegen. In onderstaande video kunt u zien welke maatregelen Transavia hiervoor heeft getroffen.



    Ook hebben wij een blog geschreven waarin we het vliegen met KLM verder uitlichten. Klik hier om de blog te lezen.

  • Heeft u andere vragen?

    Voor vragen en/of opmerkingen over het Corona-voucher kunt u uitsluitend contact opnemen per mail met onze afdeling Administratie. Voor nieuwe boekingen/omboekingen door middel van uw Corona-voucher kunt u (per direct) contact opnemen met onze afdeling Verkoop of tijdens kantooruren via telefoonnummer 055-3575500.

 

Deze pagina is het laatst aangepast op 29-09-2020 - 16:15 uur