Veelgestelde vragen
Silverjet
 Al 25 jaar luxury travel ervaring
 24/7 bereikbaarheid
 Ontzorg-garantie
 Persoonlijk advies op maat
 Met een 9,1 gewaardeerd

Veelgestelde vragen

update 21-12-2022

Reizen is momenteel zeker mogelijk maar soms net even anders dan u eerder (voor de uitbraak van de pandemie) gewend bent. Wij snappen dat u zoekt naar zekerheden en duidelijkheid. Geen probleem! U kunt echt zorgeloos met Silverjet op vakantie, wij staan 24/7 voor u klaar.

Veel gestelde vragen / FAQ

  • Welke reisadviezen volgt Silverjet Vakanties?

    Silverjet Vakanties hanteert de reisadviezen van de Nederlandse overheid die worden vastgesteld door het ministerie van Buitenlandse Zaken (BUZA). Deze reisadviezen kunt u lezen op: www.nederlandwereldwijd.nl.

  • Wat gebeurt er als het reisadvies van de Nederlandse overheid wijzigt op het moment dat ik op vakantie ben?

    U kunt uw vakantie afmaken zoals geboekt staat. Wij zullen contact met u opnemen om u te informeren over de wijziging. Zolang er geen code rood wordt afgegeven is er geen noodzaak om direct terug naar Nederland te reizen, u kunt uw vakantie afmaken volgens planning. Mocht u zelf liever eerder naar huis reizen neemt u dan contact met ons op. Wij kunnen in overleg met u de reis wijzigen. Dit kan extra kosten met zich meebrengen.

  • Kan ik afreizen naar een bestemming met code oranje (oftewel een negatief reisadvies)?

    U kunt er zelf voor kiezen om af te reizen naar een bestemming met code oranje. Wij willen u wijzen op de risico's hiervan en de reisadviezen van de betreffende bestemmingen.
    Deze kunt u op de website van de Nederlandse overheid lezen:
    www.nederlandwereldwijd.nl

    LET OP: Wanneer u een vakantie boekt naar een code oranje bestemming VERVALT de GELD TERUG GARANTIE van Silverjet Vakanties.  

     

  • Repatriëringsgarantie

    Uiteraard garanderen wij u bij Silverjet Vakanties de nodige bijstand in geval van een calamiteit en zullen u repatriëren indien dit noodzakelijk blijkt. Of het nu gaat om een natuurramp, een calamiteit of een negatief reisadvies (code rood) voor niet essentiële reizen op uw bestemming, dan bent u ervan verzekerd dat wij u en uw reisgezelschap weer veilig naar huis brengen.

  • Welke boekings- en annuleringsvoorwaarden hanteert Silverjet Vakanties?

    Onze Boekings- en Annuleringsvoorwaarden vindt u hier:
    voorwaarden-omruilgarantie

    *Er zijn enkele hotels en cruisemaatschappijen die strengere voorwaarden hanteren waardoor wij genoodzaakt zijn af te wijken van bovenstaand. Wanneer dit van toepassing is op uw boeking zullen wij dit aan u communiceren

     

  • Wanneer is de geld terug garantie van toepassing?

    Wanneer de Nederlandse overheid, binnen 2 weken voor uw vertrek, een negatief reisadvies afgeeft voor uw bestemming (van code geel naar code oranje/rood) bieden wij u 4 keuzes:

    • U mag uw reis kosteloos annuleren en ontvangt binnen 3 dagen uw geld terug.
    • U mag uw reis wijzigen naar een andere bestemming uit het aanbod van Silverjet (er kan een prijsverschil ontstaan).
    • U mag uw reis wijzigen naar een latere datum (er kan een prijsverschil ontstaan).
    • U mag afreizen naar uw (code oranje) bestemming - zie voorwaarden die van toepassing zijn.

     

  • Wat is de omruilgarantie van Silverjet Vakanties?

    Wijzigingskosten

    Tot de 28e kalenderdag (exclusief) voor vertrek:

    • Een wijziging (zoals wijziging van verzorging, type kamer, naam, preferentie/essentie of vervoer) is eenmalig kosteloos toegestaan. Uitsluitend aanvullende kosten (indien van toepassing) die hotels en/of luchtvaartmaatschappijen in rekening brengen voor bv. een extra hotelnacht of vluchtwijziging naar een hogere tariefsklasse worden aan u doorbelast.
    • Voor iedere volgende wijziging tot 28 dagen voor vertrek brengen wij u € 75,- in rekening naast de aanvullende kosten van hotels en/of een luchtvaartmaatschappij.
    • Vanaf 28e kalenderdag (inclusief) voor vertrek en bij wijziging tijdens uw verblijf:
      Hiervoor brengen wij u eenmalig €75,- in rekening naast, indien van toepassing, de aanvullende kosten die hotels en/of luchtvaartmaatschappij in rekening brengen voor bv. extra hotelnachten of een wijziging van uw vlucht naar een andere dag / tijd.
    • Vanaf de 8e kalenderdag (inclusief) voor vertrek:
      Wijzigen is niet meer mogelijk, een wijziging wordt gezien als annulering en als zodanig in behandeling genomen.
  • Wat gebeurt er als ik kort voor vertrek positief test op het corona-virus en dus niet kan afreizen?

    Dan dient u direct contact op te nemen met Silverjet Vakanties. Helaas dient uw reis dan geannuleerd te worden tegen, de op dat moment geldende, kosten.
    De annuleringskosten zou u mogelijk bij uw annuleringsverzekering kunnen claimen (of een deel ervan) afhankelijk of uw verzekeringspolis.

  • Is het aan te raden om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten?

    Ja absoluut! Het is zeer belangrijk om goed verzekerd op reis te gaan. Silverjet Vakanties heeft een samenwerking met de Europeesche Verzekeringen. Onze Luxury Travel Consultants kunnen u hierover informeren.

  • Is Silverjet Vakanties 24/7 bereikbaar op mijn vakantiebestemming?

    Ja! Onze Luxury Travel Consultants zijn 24/7 bereikbaar. Informatie en het juiste telefoonnummer hiervoor treft u in uw reisdocumenten.

  • Waar kan ik een PCR test inplannen?

    Inmiddels zijn er vele locaties in Nederland waar dit mogelijk is. Een aantal opties zijn:

    De kosten van een test zijn voor uw eigen rekening.